Art & Technology Education Program

Program 1. Immersive Performance

지도교수 : 조충연

이머시브 퍼포먼스(Immersive Performance) 수업은 퍼포먼스에 가상현실의 접목을 시도하고 이를 위해 실시간 실감형 콘텐츠 창작과정을 실험하도록 기획되었다. 무용과 음악, 조형예술, 영상, 애니메이션, 오페라 등 한국예술종합학교의 다양한 전공 학생들이 즉흥적으로 관객 간의 또는 퍼포머 간의 직접적인 소통을 가능하게 하는 퍼포먼스 언어와 시공간의 경계를 넘나드는 가상현실 무대를 통해 새로운 예술 창작으로 표현영역을 넓히고자 한다.

  • 프로젝트 원 (Project One)
    연출 : 이정호 / PM : 황유채 / 아티스틱 디렉터 : 남지선 / 테크니컬 디렉터 : 주현준

  • 쥬시 모스키토 (Juicy Mosquito)
    기획, 감독 총괄, 미술 : 차연서 / 각본, PD : 조영명 / 음악 : 김은준

  • F(J)=X
    PM : 이정아 / 연출 : 주다은 / 조연출 : 박민정

---

Faculty: Chungyeon Cho

Immersive Performance Education Program is designed to experiment with a real-time Immersive Content creation process by attempting to merge virtual reality into performance. Various majors from Korea National University of Arts, including dance, music, fine arts, video, animation, and opera, will expand their expressive areas into new artistic creations through virtual reality stages that cross the boundaries between the language of performance and space-time, which enable direct communication between audiences and performers on an impromptu.

  • Project One
    Director : Jeongho Lee / PM : Yoochae Hwang / Artistic Director : Jisun Nam / Technical Director Hyunjoon Joo

  • Juicy Mosquito
    Director, PM, Art Directing : Yeonseo Cha / Play Script, PD : Youngmyoung Cho / Music : Eunjun Kim

  • F(J)=X
    PM : Jungah Lee / Director : Daeun Joo / Assistant Director Minjung Park

Program 2. Arthouse Games

지도교수 : 김영주

한 학기 동안 유니티 3D 게임엔진으로 짧은 게임을 제작하는 수업으로서 인터랙티브 스토리텔링과 게임 매커닉에 대한 이해를 바탕으로 실험적인 게임플레이를 탐구하고 실습하는 데 중점을 두었다. 아트하우스 게임의 다양한 레퍼런스를 분석하면서 창작 도구로서의 게임 미디어에 대한 이해도를 높이고자 했다.

  • 참여학생 : 윤현정, 주다은, Ysor, 양다현, 임현지, 김소현

---

Faculty: Youngju Kim

As an education program for making short games with Unity 3D game engine during the semester, the focus was on exploring and practising experimental gameplay based on interactive storytelling and understanding of the game mechanism. By analyzing various references to arthouse games, the goal of the program was to increase students’ understanding of game media as a creative tool.

  • Students : Hyunjung Yoon, Daeun Joo, Ysor, Dahyun Yang, Hyeonji Lim, Sohyun Kim